Célja:
Az érintett korcsoport legális és illegális drogokról ill. fogyasztásuk káros következményeiről meglévő ismereteinek felidézése, rendszerezése.
A helyes önismeret szerepének felismertetése, jelentősége a „nem”-et mondás folyamatában
A diákok ismerjék fel helytelen döntéseik következményeit, gyakorolják az elutasítás magatartásának szóbeli megfogalmazását. Pozitív döntéshozás megerősítése.
Előadó: Földesiné Csányi Anna
Ideje: 2014. október 21.
Helye: Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskola, Broadway terme
Célcsoport: 10-14 éves életkor
Időtartam: 60 perc
Módszer : előadás, interaktív feldolgozás
Eszközök: csomagolópapírok, kréták, filctollak, fénymásolópapír, színes papírok
A foglalkozás felépítése:
1 Bemutatkozás, a foglalkozás céljának megfogalmazása.
-„Jégtörő játék” 5 perc
Célja:
A csoport oldódása, alkalmas érzelmi légkör kialakítása
2. Drogokról és fajtáiról meglévő ismeretek felidézése, rendszerezés , valamint új ismeretek nyújtása
Célja:
Drogok fajtáinak, legális és illegális drogok.használatának és következményeinek a felidézése, rendszerezése. A fogyasztás tüneteinek felismerése. A segítségkérés lehetőségének megfogalmazása
-„Drogfa” rajzolása 10 perc
-Vedd észre-ismerd fel-kérj segítséget” Kihez fordulhatok? 5 perc
-A drog és az ADS terjedésének összefüggése.
-Hogyan terjed az ADS „ ?? játék 5 perc
3. Önismeret szerepe a pozitív döntéshozatalban
Célja:
Az önismeret fogalmának, énképünk részeinek megismerése. Annak megláttatása, hogy a helyes önismeretünk, hogyan függ össze pozitív döntéseinkkel, a „nemet mondani problémahelyzetekre” készség gyakorlása
Pozitív leküzdési stratégiák gyakorlása.
„Döntéseim” feladatlap csoportos feldolgozás , frontális munka 5 perc
A tanulók közösen jegyzik le egy adott szituáció döntési alternatíváinak következményeit.
„Döntéseim” mintahelyzet lapok szituációs játék 10 perc
A tanulók egy –egy problémahelyzetre vonatkozóan keresnek egyéni megoldásokat. Közös értékelés
„Önismereti mérleg” 5 perc erősségeim és gyengeségeim megfogalmazása kapcsolata döntéseimmel
4.”NEMET” mondani problémahelyzetekre szituációs játék 10 perc
Cél:
Problémák felismerése, megfogalmazása, következmények felismerése. Érzések megfogalmazása
5. Stresszkezelési technikák
Cél:
A tanulók betekintést nyerjenek azon technikák egyikébe, mely segítheti őket a problémahelyzeteik, konfliktusaik kezelésébe. Érdeklődés felkeltés.
Düh kezelés
Relaxációs technika, érzések és kommunikáció kezelése
Gyakorlat: 5 perc