1.
 
Tantárgyi fejlesztés-Tematika
A foglalkozás (rendezvény) címe: Bölcső készítése
Dátum: 2014. január 09.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Ismerkedjenek meg a gyermeknevelésben használatos népi 
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Olló, kenőfejes ragasztó, sniccer, esetleg filctoll, színes iparművészeti bútordarabbal.ceruza, grafit ceruza, vonalzó, radír, A4-es méretű műszaki karton.
 
A tevékenység menete:
1. Beszélgetés nagymamáink életéről, gyerekkoráról.
Ki mit tud erről a korról, meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan próbálták könnyebbé tenni az életüket?
Mire szolgált a bölcső?
Miért volt szükség rá?
Az édesapák hosszú téli estéken hogyan díszítették?
Mit jelent az áttört díszítés?
Milyen másféle díszítési eljárás lehetett még?
 
2. Internetről –a google.hu-ról bölcsőkről letöltött képek kivetítése.
   Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszközök használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. A4-es méretű műszaki karton kiosztása, eszközök (ceruza, radír, vonalzó) meglétének ellenőrzése.
6. A bölcső rajzának elkészítése.
7. Olló, sniccer és ragasztó kiosztása. A bölcső kiszabása, a minta kimetszése. Akinek gyengébb a kézügyessége, alternatív lehetőséget kap arra, hogy filctollal és színes ceruzával színezze ki a mintát.
8. A jelölés mentén a ragasztandó perem meghajtása.
9. A kész munka összeállítása, megragasztása.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
2.
Tantárgyi fejlesztés-Tematika
A foglalkozás (rendezvény) címe: Tulipános láda készítése
Dátum: 2014. január 16.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Ismerkedjenek meg egy - a két világháború közötti időkben használatos 
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Olló, kenőfejes ragasztó, sniccer, esetleg filctoll, színes népi iparművészeti bútordarabbal. ceruza, grafit ceruza, vonalzó, radír, A4-es méretű műszaki karton.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés a két világháború közötti időkről, a falusi emberek életéről.
Ki mit tud erről a korról, meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan próbálták könnyebbé tenni az életüket?
Mire szolgált a tulipános láda?
Miért volt szükség rá?
Az édesapák hosszú téli estéken hogyan díszítették?
Mit jelent a bútorok festéssel történt díszítése?
Milyen másféle díszítési eljárás lehetett még? Milyen mintákat használtak?
2. Internetről –a google.hu-ról tulipános ládákról letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszközök használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. A4-es méretű műszaki karton kiosztása, eszközök (ceruza, radír, vonalzó) meglétének ellenőrzése.
6. A tulipános láda rajzának elkészítése.
7. Olló, sniccer és ragasztó kiosztása. A tulipános láda kiszabása, a minta kifestése, színezése, esetleg kimetszése. Itt nagyobb lehetőséget kapnak a gyerekek a filctollal és színes ceruzával történő színezésre.
8. A jelölés mentén a ragasztandó perem meghajtása.
9. A kész munka összeállítása, megragasztása.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
3.
Tantárgyi fejlesztés-Tematika
A foglalkozás (rendezvény) címe: Népi fali tál készítése
Dátum: 2014. január 23.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Ismerkedjenek meg a népi iparművészeti motívumokkal és tárgyakkal díszített szobabelsőkkel. 
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Olló, grafit ceruza, radír, virág mintás 3 rétegű papírszalvéta, decoupage ragasztó, ecset.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés a falusi emberek életéről, lakásuk berendezéséről, díszítéséről.
Ki mit tud erről a korról (1920-1940-es évek), meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan próbálták szebbé, hangulatosabbá tenni a lakásukat?
Mire szolgáltak a fali tálak?
Miért volt szükség rájuk? Csak díszítési céllal, vagy volt köztük használati tárgy is?
Kik készítették, és kik díszítették?
Mit jelent a fazekas mesterség?
Milyen díszítési eljárás lehetett még a festésen kívül? Milyen mintákat használtak?
2. Internetről –a google.hu-ról fali tálakról letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszközök használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Műszaki kartonból készült papírtálca kiosztása, eszközök (ceruza, radír, olló) meglétének ellenőrzése.
6. Mindenki a saját ízlésének megfelelő szalvétát kiválasztja.
7. A szalvétából a megfelelő minta kirajzolása, kivágása, rétegek szétszedése, a tál díszítésének megtervezése.
8. A minták felragasztása decoupage ragasztóval a tálra.
9. A kész munka átkenése decoupage ragasztóval, hogy fényes legyen.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
4.
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Farsangi szemüveg készítése
Dátum: 2014. február 06.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Ismerkedjenek meg a farsang szerepével, jelentőségével, 
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Olló, sniccer, grafit ceruza, radír, színes ceruza, filctoll.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés a farsangról. Hagyományairól, szokásokról.
Ki mit tud erről a népi hagyományról? A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan ünnepelték régen a tél végét? Milyen népi hagyományok fűződnek hozzá?
Mire szokások voltak a télbúcsúztatásra?
Hogyan alakult ki ez a népszokás? Milyen események fűződnek hozzá?
Milyen célt szolgált a farsangi szemüveg?
Hogyan díszítették más népek, és hogyan hazánkban?
Milyen díszítési formák élnek manapság? Milyen divat maradt fent?
2. Internetről –a google.hu-ról farsangi szemüvegekről letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszközök használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Műszaki kartonra rajzolt szemüveg kiosztása, eszközök (színes ceruza, filctoll, radír, olló, sniccer) meglétének ellenőrzése.
6. Mindenki a saját ízlésének megfelelő mintát választ, és azt kivágja.
7. A szemüvegen lévő minták kiszínezése, kifestése.
8. A szemgödör kivágása sniccerrel.
9. A kész munka leellenőrzése.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása. hagyományaival.
 
 
 
5.
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Kiszebáb készítése
Dátum: 2014. február 20.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Ismerkedjenek meg a farsang szerepével, jelentőségével, hagyományaival. Mit jelent a „farsang farka” elnevezés?
Szervezeti forma: Csoport munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Olló, grafit ceruza, radír, filctoll, raffia, ruhadarabok, faanyag, szög, kalapács.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés a farsangról. Hagyományairól, szokásokról. Az előző foglalkozáson hallottak átismétlése.
Ki mire emlékszik a népi hagyományról tanultakból? A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan ünnepelték régen a tél végét? Milyen népi hagyományok fűződnek hozzá?
Milyen szokások voltak a télbúcsúztatásra? Mit jelent a „farsang farka” elnevezés?
Hogyan alakult ki ez a népszokás? Milyen események fűződnek hozzá?
Milyen célt szolgált a kiszebáb?
Hogyan díszítették más népek, és hogyan hazánkban?
Milyen díszítési formák élnek manapság? Milyen divat maradt fent?
2. Internetről –a google.hu-ról kiszebábról letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszközök használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Báb megtervezése a rendelkezésre álló anyagokból, eszközökkel. (filctoll, radír, olló, raffia, ruhadarabok meglétének ellenőrzése)
6. Csoportok kialakítása: fejkészítő, kendőkészítő, felsőtest, alsótest készítő csoport.
7. Anyagok, eszközök szétosztása a csoportok között.
8. A váz összeszögelése.
9. A kész váz felöltöztetése.
10. A kész munka, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
6.
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Nőnapi képeslap készítése
Dátum: 2014. február 27.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Ismerkedjenek meg a Nemzetközi Nőnap szerepével, jelentőségével, hagyományaival. Miért ünnepeljük a nőket? Honnan ered?
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Olló, grafit ceruza, radír, vonalzó, kenőfejes ragasztó, forma sorlyukasztó, forma saroklyukasztó, dekor gumi, kétoldalas ragasztó, színes flitter, arany-, ezüst- és fehér zselétoll.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés a Nőnapról. Hagyományairól, szokásokról, az ünneplésről.
Régen hogyan ünnepelték, és most? Változtak-e a szokások? A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan alakult ki ez a szokás? Milyen események fűződnek hozzá?
Hogyan ünnepeljük mi, és hogyan más országokban?
Milyen köszöntési formák élnek manapság? Milyen divat maradt fent?
2. Internetről –a google.hu-ról információk gyűjtése, letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. A képeslap megtervezése a rendelkezésre álló anyagokból, eszközökkel. (ceruza, radír, olló, vonalzó, ragasztó, dekor gumi, flitter, lyukasztó meglétének ellenőrzése)
6. Párok kialakítása: kirajzolásban, meghajtásban, ragasztásban egymás segítése.
7. Anyagok, eszközök szétosztása a párok között.
8. Az alap kirajzolása.
9. Az alap meghajtása.
10. A díszítő elemek elkészítése, felragasztása.
11. Köszöntő szöveg megírása.
12. A kész munka, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
7.
 
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Trikolor viráglegyező készítése március 15-re.
Dátum: 2014. március 06.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Ismerkedjenek meg a történelmi eseménnyel: 1848. március 15-vel. Az esemény szerepe, jelentősége hazánk életében.Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Olló, filctoll, színes ceruza, A4-es méretű műszaki karton, milton kapocs.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés 1848. március 15-ről.
Ki mit tud erről a történelmi eseményről? Meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Miért harcoltak az emberek? Miért olyan jelentős hazánk történelmében?
Milyen jelképei vannak Magyarországnak? Milyen színekből áll?
Mit jelent a „trikolor” kifejezés?
Hol használták és használják ma is ezeket a jelképeket? Hogyan díszítenek velük?
2. Internetről –a google.hu-ról trikolor díszek, jelképek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. A4-es méretű műszaki karton kiosztása, eszközök (olló, filctoll, színes ceruza, milton kapocs) meglétének ellenőrzése.
6. A virág vonalának kihúzása filctollal.
7. A minta kiszínezése.
8. A jelölés mentén a legyező részeinek kivágása.
9. A kész munka összeállítása, rögzítése milton kapoccsal.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
8.
 
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Áttört ablakdísz készítése.
Dátum: 2014. március 13.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Ismerkedjenek meg a tavasz színeivel, virágaival. Ízlésformálás: legyen igényük a szebb környezetre.Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Olló, sniccer, radír, A4-es méretű színes fénymásolópapír, lamináló fólia, lamináló gép.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés a tavaszról.
Ki mit tud erről az évszakról? Meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Melyek a domináns tavaszi színek? Milyen jellegzetes mintákkal díszíthetjük a szobánk, 
illetve a tanterem ablakát-falát?
Milyen anyagból készülhetnek ezek a díszek? Hogyan tehetjük tartósabbá őket?
Mit jelent az áttört díszítés?
Milyen másféle díszítési eljárás van még?
2. Internetről –a google.hu-ról tavaszi ablakdíszekről letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszközök használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. A4-es méretű műszaki színes fénymásolópapír kiosztása, eszközök (olló, sniccer, radír) 
meglétének ellenőrzése.
6. A megrajzolt kép körbe vágása ollóval, a felesleges részek kimetszése sniccerrel.
7. A kész munka összerendezése a lamináló fólia közé.
8. A képek laminálása tanári felügyelettel.
9. A laminált képek körbevágása.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
9.
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Makramé karkötő készítése.
Dátum: 2014. március 20.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Újabb csomózási és fonási technikák megismerése, ízlésformálás.
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Színtelen körömlakk, valamint fejenként 1 szál 55 cm-es pamut zsinór, 6 szál (6 színű) 140 cm-es hímzőfonal (goblein), olló, biztosítótű.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés az ékszerekről, és különböző fonási – csomózási technikákról.
A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan lehet otthon is ékszert készíteni? Milyen célt szolgál?
Miért viselik a nők?
Mi a makramé? Mik készülhetnek ezzel a technikával?
Milyen másféle díszítési eljárás lehetett még?
2. Internetről –a google.hu-ról makramé ékszerekről, díszekről letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Zsinór és hímzőfonalak valamint biztosítótű kiosztása, eszköz (olló) meglétének 
ellenőrzése.
6. A zsinór rögzítése a biztosítótűvel.
7. A hímzőfonalak rögzítése a zsinóron.
8. A csomózás elkészítése.
9. A munka végeztével a fonalak elkötése, eldarabolása és átlátszó körömlakkal 
rögzítése.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
10.
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Szőnyeg szövése.
Dátum: 2014. március 27.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Fonal felhasználási technikák megismerése, ízlésformálás.
Szervezeti forma: Egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Felvetőfonál, valamint fejenként 1 szál bármilyen hosszúságú és színű vastagabb kötőfonál, amit ha elfogy, lehet más színre is cserélni, ízléstől függően, valamint olló.
 
A tevékenység menete:
1. Beszélgetés a lakásdíszítésről, és különböző fonál felhasználási technikákról.
A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan lehet lakásdíszt készíteni? Milyen célt szolgál?
Miért jobb az általunk készített dekoráció?
Mi a szövés? Mik készülhetnek ezzel a technikával?
Hogyan lehet a szövéseket szebbé tenni?
2. Internetről –a google.hu-ról szőtt lakásdíszekről letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Szövőkeret kiosztása, megfelelő színű fonál kiválasztása, eszköz (olló) meglétének 
ellenőrzése.
6. A kezdő fonál rögzítése a felvetőszálhoz.
7. A fonál bújtatásának bemutatása.
8. A technika elsajátítása.
9. A munka végeztével a fonalak elkötése, eldarabolása és a felvetőszál ledarabolása a 
keretről, majd elkötése rojtnak.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
11.
 
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Húsvéti ablakdísz készítése.
Dátum: 2014. április 10.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Húsvéti ráhangolódás, színérzék fejlesztése, ízlésformálás. Ismerkedjenek meg jobban a tavaszi ünnepkörrel!Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: A/4-es színes fénymásoló papír, filctoll, színes ceruza, radír, sniccer, olló.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés az ünnepekről, kiemelve a húsvétot.
A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan ünnepeljük a húsvétot? Milyen jellegű ünnep? (Egyházi és világi vonatkozásai.)
Hogyan telik az ünnep?
Mi az áttört dísz? Miért alkalmazzuk ablak díszítésére?
Milyen másféle díszítési eljárást lehet még alkalmazni húsvétkor?
2. Internetről –a google.hu-ról ablak díszekről letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. A/4-es színes fénymásoló papír, sablon, filctoll, színes ceruza kiosztása, eszköz (olló, 
sniccer) meglétének ellenőrzése.
6. A sablon ráhelyezése és a minta kirajzolása az A/4-es színes lapon.
7. A belső vonalak kimetszése sniccerrel.
8. A külső vonal körbevágása ollóval.
9. A munka végeztével a látszó ceruza vonalak óvatos kiradírozása.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
12.
A foglalkozás (rendezvény) címe: Hungarocell tojás díszítése.
Dátum: 2014. április 16.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Tavaszi ünnepek – különös tekintettel a húsvét átfogóbb megismerése. Népszokási-, és vallási eredete. A hagyományok tisztelete, megőrzése. Locsolkodó versek gyűjtése.
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Hungarocell tojás, Pentart akrill festék, tempera, szatén szalag, flitter, hajlakk, hobby lakk, gombostű, átlátszó üvegfesték, csillámpor, olló, hobby ragasztó, ecset.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés a húsvétról. A lakás húsvéti díszítése.
A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan lehet otthon is tojást festeni? Milyen célt szolgál a tojásfestés?
Milyen másféle díszítési eljárások lehetnek még?
2. Internetről –a google.hu-ról festett, díszített hímes tojásokról letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Anyagok kiosztása, eszköz (gombostű, olló, ecset) meglétének ellenőrzése.
6. A hungarocell tojás befestése.
7. A díszítés megtervezése.
8. Száradás után a díszek felragasztása a tojásra.
9. A feldíszített tojás lakkozása.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
13.
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Anyák napi meghívó készítése.
Dátum: 2014. május 07.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Tavaszi ünnepek – különös tekintettel az anyák napjára. A hagyományok tisztelete, megőrzése. Versek gyűjtése, ismétlése.
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Karton lap, szívószál, arany toll, szatén szalag, fültisztító pálcika, arctisztító korong, gyűrt papír, sárga filctoll, olló, hobby ragasztó, ecset.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés az anyák napjáról.
A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Hogyan lehet megünnepelni az iskolában, és hogyan otthon az anyák napját?
2. Internetről –a google.hu-ról anyák napi meghívókról letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Anyagok kiosztása, eszközök (olló, ecset) meglétének ellenőrzése.
6. A szívószál betekerése a gyűrt papírral, majd rögzítése.
7. A fültisztító pálcika végének befestése sárgára.
8. Száradás után a fültisztító pálcika és az arctisztító korong rögzítése a szívószálhoz.
9. A kész virágok összekötése szatén szalaggal.
10. A kész csokor rögzítése a kartonon.
11. A eleje szöveg megírása, hátuljára a meghívó szövegének felragasztása.
12. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
 
14.
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Anyák napi ajándék készítése.
Dátum: 2014. május 14.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Tavaszi ünnepek – különös tekintettel az anyák napjára. A hagyományok tisztelete, megőrzése. Versek gyűjtése, ismétlése.
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Virágokról képek, karton csíkok, 3 rétegű szalvéta, celofán, olló, hobby ragasztó, tűzőgép, tűzőkapocs.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés az anyák napjáról.
A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
Anyák napi ajándékötletek megbeszélése, ötletelés.
2. Internetről –a google.hu-ról anyák napi ajándékokról letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Anyagok kiosztása, eszköz (tűzőgép, olló) meglétének ellenőrzése.
6. A virágok kivágása.
7. A kartoncsíkok szétdarabolása.
8. A kartoncsíkok végeinek összetűzése.
9. A díszítés megtervezése.
10. A virágok felragasztása a karton csíkokra.
11. A szalvétagyűrűk ráhelyezése a szalvétára.
12. A kész munkadarabok becsomagolása celofánba.
13. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
 
15.
 
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Függönycsipesz készítése.
Dátum: 2014. május 21.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Lakásunk színesebbé tétele, dekorálása.
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Karton, olló, hobby ragasztó, tempera, ecset, ecsettál, ecsetrongy, fa csipesz.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés lakásunk díszítéséről. Mit jelent a dekorálás?
A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
2. Internetről –a google.hu-ról lakásdíszítésekről letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Anyagok kiosztása, eszköz (ecset, olló, fa csipesz, tempera) meglétének ellenőrzése.
6. A csipesz lefestése zöld temperával.
7. A virágok és a levelek kivágása.
8. A virágok és a levelek felragasztása száradás után a csipeszre.
9. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.
 
 
16.
 
A foglalkozás (rendezvény) címe: Dekorációs tengeri figurák készítése.
Dátum: 2014. június 02.
Időtartam: 1X60 perc
Megvalósító intézmény neve: Csongrád és Térsége Galli János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Szent László Általános Iskolája
Társintézmény neve: Batsányi János Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Foglalkozás vezetője: Györgyiné Felföldi Éva
Tevékenység célja: Iskolánk színesebbé tétele, dekorálása.
Szervezeti forma: Páros munka, egyéni munka.
Felhasznált anyagok, eszközök: Karton, olló, hobby ragasztó, filctoll.
 
A tevékenység menete:
 
1. Beszélgetés iskolánk díszítéséről. Mit jelent a dekorálás? Miért jó dekorálni?
A meglévő ismeretek feltárása, összevetése, kibővítése.
2. Internetről –a google.hu-ról iskoladíszítésekről letöltött képek kivetítése.
Mintadarab bemutatása, összehasonlítása a talált képekkel.
3. A munka fázisainak megbeszélése, bemutatása.
4. Balesetveszélyes eszköz használatának megbeszélése, figyelem felhívása.
5. Anyagok kiosztása, eszköz ( olló ) meglétének ellenőrzése.
6. A mentőöv, a tengeri csillag, a világító torony és a hajó kidarabolása.
7. A kidarabolt figurák színezése, díszítése.
8. A hajóra zászló készítése.
9. A hajó részeinek az összeillesztése, majd összeragasztása.
10. A kész munkák összehasonlítása, értékelése, esetleges hibák megbeszélése, javítása.